0€ toimitus yli 30€ tilauksiin
Nopea asiakaspalvelu

Vesijuoksu

Vesijuoksu pelkästään mummojen laji? Ei todellakaan! Vesijuoksussa yhdistyy sykeliikunta ja lihaskunnon kehittäminen.

Se sopii eri tasoisille kuntoilijoille ja voi esimerkiksi helpottaa huippu-urheilijoiden palautumista. Sen lisäksi vedessä liikkuminen vesijuoksuvyöllä on tehokasta painonhallinnan kannalta, sillä vedessä energiaa kuluu reippaasti enemmän kuin kuivalla maalla. Vesijuoksu toimii myös tehokkaana kuntoutusmuotona jalkojen kuntoutukseen

Vesijuoksuun tarvitset vain sopivan syvyistä vettä ja vesijuoksuvyön. Harrastaa voit niin luonnonvesissä kuin uima-altaassakin.

Tilaa valmis vesijuoksu setti ja säästä rahaa!

2 tuotetta

  1. Deep Sea Vesijuoksuvyö
    Deep Sea Vesijuoksuvyö
    39,90 €
    • Pehmeä vaahtomuovirakenne
    • Vyötärön max. ympärysmitta 120cm
  2. Vesijuoksusauvat
    Vesijuoksusauvat
    29,90 €
    • Tehostaa vesijuoksutreeniä
    • Sauvakävelyä vedessä
    • Paras hinta-laatusuhde

2 tuotetta

Vesijuoksu

Vesijuoksu on tehokasta treeniä, koska vesi on lähes tuhat kertaa ilmaa tiheämpää. Samalla se on myös tehokas kuntoutusmuoto ja hellä laji nivelille. Vesijuoksussa uimari etenee vedessä pystyasennossa ja tekee samalla juoksuliikkeitä veden alla. Harrastuksen aloittaminen on helppoa, sillä ainoa tarvittava väline on vesijuoksuvyö ja vesijuoksulle varattu allasalue löytyy lähes jokaisesta uimahallista, halutessaan vesijuosta voi myös luonnonvesissä. Vesijuoksuvyö kiinnitetään vyötärölle vyötärön korkeimpaan kohtaan ristiselän päälle. On tärkeää, että vyö on sopivan kokoinen ja kiinnitetään tarpeeksi tiukasti, jolloin se ei nouse kohti kainaloita vedessä liikkuessa. On myös tärkeää ottaa huomioon, ettei vesijuoksuvyö kelluta samalla tavalla kuin pelastusliivit.

Lisähaastetta treeniin saa erilaisilla vastusvälineillä, jolloin yleiskunto ja lihaskestävyys paranevat entisestään. Myös vesijuoksukengät ja vesijuoksuhanskat ovat oiva lisä harrastukseen.

Oikea vesijuoksutekniikka

Vesijuoksu ei ole vaikea laji, mutta oikea vesijuoksuasento on syytä ottaa haltuun heti alussa. Juoksuasento on hyvä pitää ryhdikkäänä. Jalkojen liike muistuttaa juoksua, kiinnitä erityistä huomiota siihen, että polvet nousevat tarpeeksi ylös ja taakse potkaistessa jalka viedään kunnolla taakse. Omasta kuntotasosta riippuen kädet voivat tehdä kauhovaa liikettä tai halutessaan käsiliikkeet voi jättää kokonaan pois.

payments-logo
© 2021 Hobbybox.fi