0€ toimitus yli 30€ tilauksiin
Nopea asiakaspalvelu

Kyykkytelineet

Kyykkyteline on jokaisen kotikuntosalin kulmakivi ja se tekee harjoittelusta tehokasta ja turvallista. Valitse teline omien tarpeidesi mukaan: kompakti kyykkyteline sopii pienempäänkin tilaan, kyykkyhäkki taas tarjoaa laajemmat harjoittelumahdollisuudet. Kyykkyhäkin kaveriksi suosittelemme alusmattosarjaa, joka suojaa lattiaa ja antaa lisää pitoa. 

 

2 tuotetta

  1. Core Power Rack kyykkyhäkki 110X140X220 cm
    Core Power Rack kyykkyhäkki 110X140X220 cm 999,90 €
    599,90 €
    • Harjoittele turvallisesti kotona
    • Ilmainen toimitus
  2. Core Half Rack kyykkyteline 107X60X105 cm
    Core Half Rack kyykkyteline 107X60X105 cm 399,90 €
    199,90 €
    • Monipuoliseen harjoitteluun
    • Max. painonkesto 300kg
    • Ilmainen toimitus

2 tuotetta

Kyykkyteline vai kyykkyhäkki?

Kyykkyteline on hyvä valinta pienempään tilaan, tai kun kaivataan helposti purettavaa, kasattavaa ja liikuteltavaa vaihtoehtoa.

Kyykkyhäkki on kyykkytelinettä tukevampi ja siten turvallisempi vaihtoehto. Kyykkyhäkissä on lisäksi jo valmiina paikat levypainoille, jolloin erillisiä painotelineitä ei tarvita. Kyykkyhäkki vaatii kyykkytelinettä huomattavasti enemmän tilaa, jotta siitä saa kaiken hyödyn irti.

Huomioi nämä kyykätessäsi

Pidä ylävartalo mahdollisimman suorana, rinta eteenpäin. Varo nojaamasta eteenpäin. Pidä myös katse eteenpäin, jotta niska pysyy suorana eikä selkä pääse pyöristymään. Kyykisty niin alas, että polvet ovat 90 asteen kulmassa ja reidet alustan suuntaisesti. Kun tekniikka on hallussa, voit syventää kyykkyä entisestään.

Varmista, että polvet ovat kyykätessäsi jalkaterien suuntaisesti, mutta eivät varpaita pidemmällä. Älä päästä polvia kääntymään kyykyn aikana sisään- tai ulospäin ja seiso jalat lantion leveydellä jalkaterät hieman ulospäin. Pidä paino koko jalalla tai kantapäillä kyykyn aikana.

Kyykkäämisen hyödyt

  1. Kyykky on yksinkertainen liike, joka aktivoi tehokkaasti sekä jalkoja että tukilihaksia. 
  2. Kyykkääminen parantaa lantion ja nilkkojen liikkuvuutta. Hyvä liikkuvuus voi auttaa vähentäämään selkä- ja povikipuja. 
  3. Kyykkääminen kasvattaa kuntoa ja lihasmassaa. 
payments-logo
© 2021 Hobbybox.fi